Asos kupił marki odzieżowe Topshop, Topman, Miss Selfridge i HIIT od Arcadia Group za 295 mln funtów. Transakcja obejmuje jedynie zakup marek, a nie sklepów czy innych aktywów.
Arcadia Group jest właścicielem niektórych z najbardziej popularnych detalistów mody high street w Wielkiej Brytanii i Chinach, w tym Burton Menswear i Dorothy Perkins. Firma jest również właścicielem marek Topman, Miss Selfridge, Burtons Menswear i Evans Menswear.
Asos to jeden z najlepszych na świecie internetowych sprzedawców mody, który każdego tygodnia sprzedaje ponad 1 milion artykułów klientom w ponad 50 krajach.
Asos, jeden z wiodących sprzedawców internetowych w Wielkiej Brytanii, nabył prawa do marek Topshop, Topman, Miss Selfridge i HIIT od Arcadia Group za 295 milionów funtów (około 370 milionów dolarów). Za udziały firma zapłaci 30 mln funtów.
Numer telefonu do ASOS nie jest obsługiwany. Wynika to z międzynarodowego zasięgu sklepu internetowego. Asos kontakt polska jest realizowana wyłącznie drogą elektroniczną.
Biuro Obsługi Klienta ASOS nie posiada obecnie numeru kontaktowego. Można jednak złożyć zapytanie poprzez ich stronę internetową i oczekiwać odpowiedzi w ciągu 24 godzin od pracowników BOK.
W grudniu Arcadia Group ogłosiła upadłość, składając jednocześnie wniosek o ochronę przed wierzycielami. Należące do firmy blisko 444 sklepy w Wielkiej Brytanii nie przynosiły zysków, a obroty całej grupy znacznie spadły (w efekcie pracę miało stracić nawet 13 tys. osób).
Zakup Asosa był możliwy dzięki ubiegłorocznej inwestycji KKR i Blackstone w Arcadia Group – co pozwoliło zachować kontrolę nad jej aktywami. Transakcja ta wzmocni pozycję Asos na rynku i pozwoli na dalszą ekspansję w fizycznej przestrzeni detalicznej poprzez nowe marki.
3 komentarze
Alicja
24 sierpnia 2022 @ 10:30
Uważam, że to świetnie, że Asos kupił te marki. To dobrze rokuje na przyszłość i będzie procentować.
Jarek
24 sierpnia 2022 @ 10:31
To pokazuje, że chcą inwestować w przyszłość i myślę, że to im się opłaci.
Myślę, że te fakty są ciekawe, bo znane marki powinny być doceniane.
Grzesiek
24 sierpnia 2022 @ 10:34
Zawsze dobrze jest widzieć, jak znane marki, takie jak Asos, wykupują mniejsze. To mądry ruch, który opłaci się w dłuższej perspektywie. One są częścią świata i czynią go lepszym!