Skip to content

Coraz większa liczba elektronicznych profili

Platforma Usług Elektronicznych ZUS została uruchomiona w czerwcu 2012 roku. Jest to jeden z największych i najbardziej zaawansowanych technologicznie e-urzędów. Z platformy korzysta ponad 10 mln użytkowników: osób fizycznych, lekarzy i płatników składek. System jest stale rozwijany i modernizowany, aby jeszcze lepiej służyć swoim klientom.

Platforma umożliwia załatwienie większości spraw bez wychodzenia z domu. „Po potwierdzeniu swojej tożsamości – za pośrednictwem Internetu – można uzyskać informacje o ubezpieczeniach, świadczeniach, zwolnieniach lekarskich i składkach, a także wysłać wnioski i dokumenty ubezpieczeniowe” – powiedział Prezes ZUS.

ZUS uruchomił nową wersję swojej platformy internetowej. System umożliwia użytkownikom sprawdzanie stanu konta oraz zamawianie usług w ZUS.

„Nowa wersja platformy zapewnia użytkownikom więcej opcji komunikacji i interakcji z Zakładem, a także dokonywania płatności” – napisano w komunikacie prasowym.

W komunikacie przypomniano, jak działa platforma. Każdy użytkownik ma do dyspozycji zakładkę, która ułatwia załatwianie spraw. „Szczegóły i usługi na wybranym profilu różnią się w zależności od roli, w jakiej klient kontaktuje się z Zakładem” – wyjaśniono w komunikacie.

Ubezpieczeni mogą sprawdzić stan swojego konta w ZUS, dane o wysokości opłaconych składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne. Na ich koncie znajdują się również informacje o członkach rodziny objętych ubezpieczeniem zdrowotnym i zwolnieniami lekarskimi, a także mogą obliczyć wysokość prognozowanej emerytury.

Świadczeniobiorcy mają dostęp do informacji o przyznanych i wypłaconych świadczeniach oraz deklaracji podatkowych wystawionych przez ZUS.