Skip to content

Pomoc udzielana poprzez rozmowę telefoniczną

Vaikų linija to organizacja wolontariacka, która udziela wsparcia dzieciom i młodzieży za pośrednictwem Internetu i telefonu.

Nasi wolontariusze to przeszkoleni profesjonaliści, którzy oferują wsparcie emocjonalne, informacje o dostępnych usługach, wskazówki dotyczące rozwiązywania problemów, pomoc w wypełnianiu skarg lub innych dokumentów wymaganych przez prawo itp. Wszyscy nasi wolontariusze przed podjęciem współpracy z nami muszą przejść weryfikację danych osobowych.

Poradnia psychologiczna „Vaikų linija” obchodzi w tym roku 25-lecie swojej działalności. W ciągu 25 lat konsultanci odebrali ponad 2,2 mln telefonów od dzieci i młodzieży, odpowiedzieli na prawie 20 tys. e-maili i listów papierowych oraz przeprowadzili ponad 10 tys. czatów internetowych.

Obecnie bezpłatną i anonimową pomoc telefoniczną i internetową dzieciom i młodzieży świadczy 50 wolontariuszy, a w ciągu ostatnich lat służby przeszkoliły blisko 1400 wolontariuszy-poradników.

Podstawowym celem Centrum jest udzielanie wsparcia emocjonalnego dzieciom i młodzieży przez telefon (bezpłatny numer 116 111) i internet. Wolontariusze odpowiadają na wiadomości codziennie od 18.00 do 23.00, a na e-maile odpowiadają w ciągu 1-2 dni.

W ciągu tych 25 lat wiele się zmieniło: poprawiła się technologia (na początku można było dzwonić tylko na numer miejski w Wilnie, później do pomocy dzieciom zaczęto używać europejskiego numeru 116 111). W 2006 r. W 2006 r. Komisja Europejska wystąpiła z inicjatywą stworzenia grupy telefonów o walorach społecznych obowiązujących w całej Unii Europejskiej. Inicjatywa została formalnie zatwierdzona 15 lutego 2007 roku. Do 1 maja 2013 r. numer został nadany w 23 krajach UE.

Najczęściej osoby, które potrzebują pomocy, zwracają się do nas z powodu trudności w relacjach z innymi ludźmi. Problem ten jest aktualny od wielu, wielu lat. Dzieci i młodzież mają trudności w relacjach z rodzicami, kolegami. Często skarżą się na dokuczanie, wyśmiewanie wśród rówieśników. W 2021 roku, podczas pandemii i blokady, o wiele więcej dzieci myślało o samobójstwie. Mimo że temat pandemii ucichł, zauważamy, że temat samobójstw jest wciąż aktualny. Jest to bardzo niepokojące.

5 komentarzy

  1. Bartek
    23 maja 2022 @ 15:14

    Cieszę się, że istnieje strona https://ktodzwonil.info.pl/, na której można uzyskać pomoc dla dzieci i młodzieży.

  2. Ela
    23 maja 2022 @ 15:18

    Wiem, że mój syn ma pewne problemy. Zachowuje się dziwnie i zauważyłam, że wdaje się w bójki w szkole. Więcej czasu spędza z przyjaciółmi niż ze mną. Martwię się o niego i chcę mieć pewność, że jest bezpieczny.

    Przeczytałam w Internecie o usługach tego wsparcia i postanowiłam do niej zadzwonić, aby uzyskać informacje o jej ofercie dla dzieci takich jak mój syn.

  3. Czesław
    23 maja 2022 @ 15:19

    To bardzo ważne, by dzieci miały z kim porozmawiać, gdy czują się samotne lub przestraszone, dlatego uważam, że to wspaniałe co się tworzy.

  4. Grażyna
    23 maja 2022 @ 15:22

    To taka ulga wiedzieć, że istnieje numer telefonu, pod który można zadzwonić, aby porozmawiać o sytuacji dziecka.

    Cieszę się, że jest ktoś, kto potrafi słuchać i pomóc mi znaleźć sposób, by pomóc mojemu dziecku przetrwać ten trudny czas.

  5. Józef
    23 maja 2022 @ 15:23

    To bardzo ważne, abyśmy mieli miejsce, do którego dzieci i młodzież mogą się zwrócić, jeśli są prześladowane, jeśli są prześladowane w Internecie lub jeśli grozi im wyrządzenie krzywdy sobie lub innym. Cieszę się, że jest takie miejsce, gdzie mogą znaleźć pomoc.

Dodaj komentarz